نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو هارتلی پیوندی

نهال گردو هارتلی پیوندی یکی از ارقام نهال گردوهای بسیار خوش بار با کیفیت عالی می باشد.از کشور آمریکا آمده و بسیار در شهرهایی که دارای هوای معتدل است موردی بسیار عالی برای کاشت می باشد.این نهال گردو می تواند از فاصله ی 200 تا 2000 متر از سطح دریا بخوبی مورد کاشت قرار بگیرد.

نهال گردو هارتلی از انواع نهال های تجاری به حساب می آید.می تواند تا دمای قابل ملاحظه ای یرما را تحمل کند.اما نباید در مناطق خیلی سرد کاشت را انجام دهید.این رقم می تواند بازدهی بسیار خوبی را به باغداران نشان بدهد.

این نهال گردو در فاصله ی 7*7 بخوبی عملکرد خود را نشان میدهد.از ارقامی بسیار خوب می باشد که از سال هایی که به بالغ شدن می رسد می تواند بار خوبی را از خود نشان دهد.

گردو میوه ای است که در ایران و بسیاری از کشورها بخوبی استقبال می شود و در میان آجیل ها بسیار به چشم ارزشمند است.نهال گردو هارتلی گردوهایی با کیفیت و با رنگ روشن را به باغدارن میدهد که دارای پوستی کاغذی و برجسته است.وزن هر گردو به حدود  گرم می رسد.گردوهای نسبتا درشتی را به بار می آورد.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خریدنهال گردو

نهال گردو هارتلی

خرید نهال گردو

قیمت نهال گردو

فروش نهال گردو



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو هارتلی , نهال گردو تویسرکان , نهال گردو در کرج , قیمت نهال گردو , فروش نهال گردو ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

 نهال گردو کانادایی

نهال گردو کانادایی با مقاومت بسیار بالا و بازدهی فوق العاده توانسته در میان مردم بسیار محبوب باشد.اصالت این رقم نهال گردو به کشور کانادا برمیگردد که به ایران وارد شده است در ایران نیز به دلیل آب و هوای معتدل . نسبتا سرد توانسته بازدهی خوبی را از خود نشان دهد.

مشخصات و عملکرد نهال گردو کانادایی

رقم کانادایی را بایستی در خاک های لومی و حاصلخیز مورد کاشت قرار دهید و در آبیاری آن بسیار دقت کنید این فاکتورها برای همه نهال گردوها اینگونه است تا به نهایت باردهی برسد.برای کاشت لازم است فاصله ای را در نظر بگیرید تا در هنگام رشد مشکلی پیش نیاید که این فاصله 6*6 در نظر گرفته شده است و فاصله ای مناسب برای این رقم نهال گردو می باشد.

نهال گردو کانادایی از سال های اول باردهی خود را شروع می کند و در سن بالغ شدن که 8 سالگی است این باردهی به نهایت می رسد یعنی اگر می خواهید بار تجاری خود را برداشت کنید بایستی تا سن 8 سالگی این رقم نهال گردو صبر کنید.تا 16 تن بار میدهد.

پایداری بسیار بالایی در برابر سرما دارد که بسیار زودبازده می باشد و محصولات آن بزودی و سرموقع بار میدهد.مقاومت در برابر بیماری و سرما می تواند یکی از بهترین ویژگی های نهال گردو باشد.این رقم به گرده زا نیازی ندارد.

نیاز گرمایی و سرمایی دارد که باید رفع شود تا باردهی خوبی را به همراه داشته باشد.یکی از جالب تر ها این است این رقم از فرنور و چندلر نیز بار بیشتر و بهتری میدهد.اگر قصد دارید سرمایه گذاری خود را روی نهال گردو و احداث باغات گردو قرار دهید می توان بگوییم با توجه به شرایط اقلیمی این رقم نهال گردو می تواند مناسب باشد.

خرید نهال گردو

نهال گردو

انواع نهال گردو

نهال گردو کانادایی

خرید نهال گردو کانادایی

قیمت نهال گردو کانادایی

فروش نهال گردو کانادایی

خرید نهال گردو در کرج

 

 



:: برچسب‌ها: نهال گردو , نهال گردو کانادایی , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , فروش نهال گردو کانادایی , خرید نهال گردو , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

کرم خراط درختان گردو و راه های مقابله با آن

کرم خراط درخت گردو از دسته آفاتی است که به تنهایی می تواند یک درخت گردو زا از پا در بیاورد.هر درختی که کرم خراط آن را درگیر کند میوه های آن ریزش می کند و بعد از مدت ها ممکن است کلا درخت گردو را نابود کند.

درختان گردو دارای میوه هایی هستند که ارزش بالایی در میان دیگر درختان دارد.گردو منبع بزرگی از چربی و آنتی اکسیدان و امگا3 می باشد.گردو در جهان از مغزهایی است که بسیار جایگاه ویژه ای دارد.

برای رسیدن به باری مطلوب و  باکیفیت باید یکسری نگهداری های لازم صورت بگیرد در این مقاله می خواهیم درباره یک آفت بسیار بزرگ که اگر بگوییم نابود کننده ی یک درخت است اغراقی نکرده ایم.کرم خراط از طریق شاخه های نازک تر وارد درخت می شود و به شاخه هایی که بزرگتر و قطورتر است می رسد.

درختان گردو دارای تنه ای بزرگ هستند که این کرم ها می توانند زندگی خود را در آنجا آغاز کنند و به مدتی طولانی آنجا بمانند این کرم ها شبیه پروانه می شوند و از بوته و تنه درختان و چوب ها تغذیه می کنند.

در ایران بوده است که کرم خراط 100 درصد یک درخت گردو را بگیرد.برای جلوگیری از این مشکل از راه هایی استفاده می کنند مثل تله فرمانی.و یا درخت را بیشتر تقویت می کنند.اما به تازگی تزریف سرمی بوده است که روی درختان و در تنه ی آنها تزریق شده است تا این گرم ها را از بین ببرد و جواب خوبی از این روش گرفته شده است.

به تغذیه درختان گردو بسیار اهمیت دهید تا درختان از طریق خاک بتوانند بسیار قوی تر شوند و مقاومت خوبی داشته باشند.درختان به شکل نامنظم آبیاری شوند یا آب به تنه آنها بخورد می تواند درخت را ضعیف کند و این بیماری را تشدید کند.کرم خراط می تواند بسیاری از درختان را درگیر خود کند اما در درختان گردو بیشتر این بیماری مشاهده شده است.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

نهال گردو چندلر

قیمت نهال گردو

نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو در کرج

کرم خراط و راه های مبارزه با آن



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو فرنور , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو فرنور و عملکرد آن

 نهال گردو فرنور,گردو میوه ای بسیار خوشمزه و خوش طعم با چربی بالا است بیش از 50 درصد چربی را در گردو وجود دارد.هر گردو دارای ارزش غذایی بسیار بالایی بدلیل وجود میتامین ب و امگا می باشد آنتی اکسیدان موجود در گردو می تواند میزان زیادی حافظه شما را تقویت کند.هر گردو از یک پوسته و یک مغز تشکیل شده که این پوست قهوه ای و مغز را یک پوست سبز نیز فرا گرفته است.

در بازار گردوهایی فروش بسیار بالاتری نسبت به دیگر گردوها دارند که به اصطلاح پوست کاغذی باشد این رقم نسبتا پوست کاغذی است از طرفی باید بگوییم این نهال گردو گردوهایی فوق العاد خوب تولید می کند که همین باعث شده کمی قیمت آن از دیگر گردوها بالاتر باشد.

ویژگی و میزان باردهی نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور را در مناطقی مورد کاشت قرار دهید که دارای هوای معتدلی باشد و میزان سرمای آن رفع شود تا بتواند بخوبی رشد کند.این رقم گردو به ابیاری و خاک نیاز دارد تا به رشد و باردهی برسد.فرنور عملکرد خوبی در میان دیگر نهال گردوها دارد.قبل از کاشت توجه داشته باشید نهال گردو شما در فاصله ی بین 1000 تا 3000 متر از سطح دریا می تواند مورد کاشت قرار بگیرد.این مورد نیز در عملکرد نهال گردو بسیار موثر است.

تاثیر فاصله مناسب در رشد و برداشت گردو فرنور

در زمان برداشت محصولات از درخت گردو باید ماشین آلات براحتی بتوانند از میان درختان عبور کنند و براحتی گردو ها را از درخت بچینند از طرفی درختان که رشد میکنند ارتفاع پیدا می کنند و ممکن است شاخ و برگ در هم قرار بگیرند آنها نتوانند نور کافی برایشان محیا شود.نهال گردو فرنور را در فاصله ی بسیار درستی در کنار هم قرار دهید با توجه به نوع نهال گردو این فاصله در نهال گردو فرنور 5*7 در نظر گرفته می شود.

نهال گردو فرنور جوانه هایش به وقت و درست سر باز می کنند و از طرفی باردهی بالا و اقتصادی به همراه دارد.

نهال گردو

انواع نهال گردو

نهال گردو فرنور

خرید نهال گردو فرنور

فروش نهال گردو فرنور

قیمت نهال گردو فرنور

خرید نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , نهال گردو فرنور , خرید نهال گردو فرنور , قیمت نهال گردو فرنور , نهال گردو چندلر , فروش نهال گردو فرنور , خرید نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو تویسرکان

یکی ار رقم گردوهای ایرانی که توانسته گردوی ایرانی را به دلیل طعمی که دارد محبوب کند نهال گردو تویسرکان می باشد.این رقم گردو می تواند در شرایط هوایی معتدل رشد بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.نهال گردو تویسرکان را در جایی بکارید که نیا سرمایی آن که بین 700 تا 1500 ساعت است رفع بشود.

خصوصیات نهال گردو تویسرکان

این رفم گردو نمی تواند در هوای خیلی گرم و هوای خیلی سرد که یخبندانی است بخوبی رشد کند.نهال گردو تویسرکان از رقم هایی است که باید در خاک حاصلخیز قرار بگیرد باردهی آن از سال اول شروع شده اما باردهی تکی نه اینکه بتواند بطور خیلی زیادی بار دهد بطور کلی باردهی نهال گردو توسرکان متوسط استدر هر هکتار حدود 6 تن بار می دهد.اما از خوبی های آن می توان به کیفیت و طعم آن اشاره کرد.

نهال گردو تویسرکان در کشورمان بسیار معروف و محبوب است چرا که دارای کیفیت بسیار بی نظیری می باشد.این رقم را در فاصله ای مناسب از درختان کناری خود بکارید تا بتواند بخوبی و راحتی رشد کند تا در باردهی آن تاثیر بدی نگذارد.نهال گردو تویسرکان فروش بالایی در ایران دارد چرا که پوست کاغذی و رنگ روشن آن بسیار آنرا محبوب کرده است.

این رقم را تا ارتفاع 2500 متر از سطح دریا مورد کاشت قرار دهید.سعی کنید برای باردهی و بهره وری بالاتر از گرده افشان استفاده کنید.گرده افشان در درختان به بار بیشتر آنها بسیار کمک می کند گرده افشان مناسب این رقم نهال را فرانکوت در نظر گرفته اند.

در ابتدا که نهال گردو تویسرکان وجود داشت خیلی عملکرد مطلوبی را نداشت یعنی باردهی و کیفیت گردو خیلی بالا نبود اما به مرور زمان وقتی رقم اصلاح شده ی آن بوجود آمد بسیار کیفیت و باردهی آن تغییر کرد.بهتر است اگر در منطقه ای معتدل زندگی می کنید از این رقم نهال گردو استفاده کنید.

سعی کنید این رقم نهال گردو را در چاله ای با عمق مناسب مورد کاشت قرار دهید حداقل عمق آن 1.5 متر است که باید نهال گردو در آن قرار بگیرد.این رقم کمی دیربازده می باشد اما سرعت رشد بسیار خوبی دارد.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو تویسرکان

نهال گردو تویسرکان

نهال گردو تویسرکان در کرج

قیمت نهال گردو تویسرکان

فروش نهال گردو تویسرکان

 



:: برچسب‌ها: نهال گردو تویسرکان , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو تویسرکان , قیمت نهال گردو تویسرکان , فروش نهال گردو تویسرکان , نهال گردو تویسرکان در کرج , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()