نوشته شده توسط : زهرا

بهترین نهال گردو برای مناطق سرد

یکی از مهم ترین و بزرگترین دغدغه هایی که برای یک باغدار وجود دارد این است که یک نهال گردو را برای کاشت انتخاب کند که با شرایط اقلیمی آن منطقه سازگاری لازم را داشته باشد و بتواند سرما را بخوبی متحمل شود.بر اثر سرما ممکن است نهال گردو آسیب جدی ببیند و یا پوست تنه درخت آسیب ببیند.

یکی از راه حل ها این است که بتوانید نهال گردو را برای کاشت انتخاب کنید که به سرما مقاوم باشد.در اینجا به چند نمونه از این نهال گردو مرغوب می پردازیم:

نهال گردو کانادایی

نهال گردو کانادایی به عنوان یکی از بهترین و مرغوبترین نهال گردوها می باشد که در شرایط اقلیمی سرد رشد خوبی داشته و می تواند سرما را بخوبی متحمل شود.رقم کانادایی یکی از پربارترین ارقام در میان دیگر نهال ها می باشد که تا 16 تن نیز بار گردو داده است و باید در مناطقی کاشته شود که نیاز سرمایی آن تامین شود.

نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر برای مناطق معتدل و سرد مناسب کاشت می باشد اما طوری نباشد که موجب شود نهال ها دچار یخ زدگی شوند.این رقم از ارقام پربار و مقاوم به سرما و بیماری است و نیاز سرمایی برای رشد دارد.

نهال گردو فرنور

گردو فرنور به نهال مقاوم به سرما معروف می باشد که بهتر است آنرا در مناطقی بکارید که سرمای لازم برای آن تامین شود تا به رشد و بازدهی برسد.این نهال گردو بهترین رقم از نظر کیفیت و باردهی می باشد.

نهال گردو پیوندی . نهال گردو اسرائیلی و نهال گردو خوشه ای نیز می توانند در مناطق معتدل و نسبتا سرد مورد کاشت قرار بگیرند و بازدهی خوبی را از خود نشان بدهند.



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر , نهال گردو فرنور ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

چرا پوست تنه درختان گردو ترک میخورد؟

درختان گردو همیشه در معرض یکسری از بیماری و آفات و گرما و سرما بوده اند و تنش هایی بوده که موجب شود تا باردهی آنها پایین بیاید و یا آسیب هایی بدلیل شرایط مختلف به درخت وارد شود اما در اینجا میخواهیم به دلایل مختلفی که موجب می شود تا پوست تنه درخت گردو بریز و یا ترک بخورد بپردازیم.این مشکل می تواند دلایل مختلفی را داشته باشد که به چند نمونه مهم آن می پردازیم.

سرما در درختان گردو

سرما یکی از مهم ترین دلایل برای ترک خوردن پوست درخت گردو می باشد.همیشه توصیه می شود که نهال گردو را برای کاشت انتخاب کنید که با شرایط اقلیمی سازگاری داشته باشد.نهال گردو های مقاوم به بیماری و سرما بسیار می توانند در بازدهی به شما کمک کنند.

سرد و گرم شدن درخت می تواند در باز شدن پوست درخت تاثیر بگذارد.

گرمای شدید درخت گردو

گرما نیز می تواند یکی دیگر از دلایل این اتفاق باشد.فرض کنید گرمای شدیدی به درخت گردو وارد شود و به یکباره هوا سرد شود با سرد شدن هوا یک حالت سرد و گرمی به درخت دست داده و پوست درخت ترک میخورد.

گرما زیادی به پوست تنه می تواند آسیب وارد کند و موجب جدا شدن پوست از درخت شود.می توانیدبا رنگ کردن این گرما را منعکس کنید.

آبیاری نامناسب درخت گردو

آبیاری شدید و نامناسب می تواند در نهایت موجب ترک خوردن پوست درخت گردو شود.بایستی این آبیاری بصورت اصولی و درستی انجام شود.



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , ترک خوردن پوست درخت گردو ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

معرفی کنه گال زگیلی و میزان آسیب

همیشه از زمانی که نهال گردو را می کاریم تا وقتی به رشد می رسد آفات و بیماری ها آنها را تهدید می کنند.یکی از آفات بسیار مهمی که قرار است در این مقاله به آن برسیم آفت کنه می باشد.

کنه گال زگیلی از آفاتی می باشد که به درختان گردو حمله کرده و می تواند به آن آسیبی بسیار جدی وارد کند.دارای اندازه ای بسیار کوچک است که می تواند آسیب بسیار جدی به درخت وارد کند.اندازه آن تا 240 میلی متر می رسد و حتی گاهی باید با میکروسکوپ آن را مشاهده کرد.

بیشترین میزانی که می توان این رقم را مشاهده کرد در فصل زمستان و در هوای بسیار سرد می باشد.بیشترین میزان درگیری را درختان جوان دارند.آنها نیز یکسری مراحل را برای زندگی کردن دارند.از زمانی که در تخم هستند تا لارو شده و به بالغ شدن می رسند.

معمولا در انتهای شاخه و در برگ ها می توان این کنه ها را مشاهده کرد.می توانند رگبرگ های اصلی و فرعی را به خود دچار کنند.از آسیب آنها می توان به تغییر رنگ برگ ها گفت که به رنگ زرد و یا تیره در می آید.از دو جنس نر و ماده تشکیل شده است که جنس نر بیشتر از زمستان استقبال می کند.جنس ماده معمولا زمستان ها در جوانه ها و شگاف های درخت قرار می گیرد.

از آسیب های این کنه ها ریزش برگ ها را نخواهد داشت اما به رگبرگ وارد شده و می تواند برگ ها را خراب و به محصولات آسیبی جدی وارد کند.

مبارزه با کنه گال زگیلی

برای مبارزه با این موجودات در ابتدا که پیشگیری لازم را در نظر بگیرید و عملیات زراعی را بدرستی انجام بدهید تا درخت به این بیماری و آفات دچار نشود.می توانید وقتی درخت به کنه گال زگیلی دچار شد با سموم آنها را کنترل و از بین ببریدو



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر , نهال گردو فرنور ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()