نوشته شده توسط : زهرا

بیماری نماتد در درختان گردو

یکی از بیماری های بسیار خطرناک در درختان گردو که می تواند آسیب بسیار جدی را به درخت وارد کند بیماری نماتد می باشد این بیماری در اطراف ریشه بوجود آمدن در خاک نفوذ کرده و می تواند موجب تخریب شود.

بیماری نماتد در درختان می تواند آنها را نابود کند و این بیماری به عنوان یکی از مخرب ترین ها می باشد.نماتد یکسری موجودات ریز کرم مانند هستند که به آنها پرسلولی می گویند و از بدنه های بدن خود نفس می کشند.می توانند به میزان بسیار زیادی تکثیر پیدا کنند آنهم به میزان بالا.

بیماری نماتد هنوز راه شیمیایی برای مبارزه با آن شناسایی نشده است اما می توان با رعایت یکسری نکات آنها را کنترل کرد.سعی کنید نهال گردو مقاوم به بیماری را تهیه نمایید و مورد کاشت قرار بدهید.حتما قبل از خرید بدانید از نهالستان معتبری خرید خود را انجام می دهید.نهال گردو و گیاهانی که تهیه می کنید باید از هر گونه بیماری و آفتی بدور باشند.

کوددهی و ابیاری باید بدرستی انجام بگیرد تا مشکلی پیش نیاید.از آب های آلوده برای آبیاری استفاده نکنید.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

قیمت نهال گردو

نهال گردو در کرج

فروش نهال گردو

نهال گردو چندلر



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , فروش نهال گردو , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

سمپاشی درختان گردو

سمپاشی درختان گردو,درختان گردو یکی از بهترین درختان در دنیا هستند که خوراکی های بسیار خوشمزه ای را به همراه دارند.این درختان میزان باردهی بسیار بالایی دارند و می توانند سود بسیار خوبی را برای باغداران به همراه داشته باشند.

حالا همه ی این درختان گردو به یکسری شرایط برای نگهداری نیاز دارند آنها سالانه می توانند در معرض آفات قرار بگیرند و میوه آنها از بین برود و یا کیفیت و باردهی آنها بشدت کاهش پیدا کند.اول از همه باید نهال گردوهای مقاوم به بیماری و آفات را برای کاشت انتخاب کنیم بعد هم هر سال درختان گردو خود را سمپاشی کنیم حالا اگر برخی از درختان گردو بیشتر در معرض این آفت ها و بیماری ها باشند به سمپاشی بیشتری نیاز است.

سم در داخل دستگاه قرار می گیرد سپس بر روی تنه و برگ و درختان ریخته می شود باید سمپاشی را بگونه ای انجام بدهید که بعد از آن باران نیاید چرا که آنها را از بین می برد البته در اثر باد نیز از بین می روند و آنها به درختان کناری جا به جا می شوند.

زمان مناسب برای سمپاشی

زمان مناسب برای سمپاشی قبل از جوانه زدن درختان گردو است که فصل زمستان را برای این در نظر گرفته اند.

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,قیمت نهال گردو,فروش نهال گردو,نهال گردو در کرج,نهال گردو چندلر



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , فروش نهال گردو , نهال گردو در کرج , خرید نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

آفت شته در درختان گردو

درختان گردو درختانی مقاوم هستند و می توانند در برابر سرما مقاوم باشند اما خب نه در حالتی که درخت در معرض یخبندان قرار بگیرد از طرفی درختان گردو می توانند بر اثر برخی بیماری و آفات از بین بروند و یا میزان باردهی و کیفیت محصولات آنها آسیب ببیند.آفت شته یکی از آفاتی است که می تواند درختان گردو را به خود دچار کند.

شته یکسری موجودات بسیار ریزی می باشد که در قسمت مختلف برگ ها قرار می گیرد و از همان تغذیه می کند.انواع مختلفی از شته ها با رنگ متفاوت وجود دارد که هر کدام به میزانی به درختان شما آسیب وارد می کند.

درختان گردو به مراقبت ها و نگهداری نیاز دارند تا حداقل به این آفات و بیماری دچار نشوند بسیاری از گیاهان هستند که می توانند به این آفت شته دچار شوند.شته از دسته آفاتی است که در هر جایی از برگ می تواند قرار بگیرد تغذیه خود را از همان جا انجام میدهند.

سعی کنید به آبیاری و کوددهی درختان گردو خود بسیار اهمیت دهید و آنها را به موقع و بدرستی رسیدگی کنید.این آفات می توانند به درخت یک آسیب جدی وارد کند.

شته ها به صورت دسته جمعی به درختان گردو حمله می کنند و تا حدود 20 روز زنده می مانند.این شته های از سن 7 روزگی می توانند تولید مثل را آغاز کنند.بهتر است حتما نهال گردو مقاومی را برای کاشت انتخاب کنید.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

قیمت نهال گردو

فروش نهال گردو

خرید نهال گردو در کرج

نهال گردو در کرج



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , فروش نهال گردو , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو پاکوتاه و عملکرد این نهال

یکی از ارقام نهال گردو که دارای بازدهی بسیار خوبی از گردو است و می تواند تا میزان بسیار زیادی باری تجاری بدهد.بسیاری از باغداران هستند که بدنبال نهال گردویی می گردند هم مقاوم به سرما باشد هم بتواند باری بسیار مطلوب بدهد و از طرفی باکیفیت.

در اینجا یکی از ارقام بسیار عالی که بازدهی خوبی نیز به همراه دارد را به شما معرفی می کنیم.نهال گردو پاکوتاه از ارقامی می باشد که تا میزان 8 تن بابت هر هکتار بار مطلوب میدهد البته این 8 تن بستگی به رسیدگی هایی که از طرف باغدار صورت می گیرد دارد.

بهتر است به میزان آبیاری و کود و هرس کردن نهال گردو خود بسیار توجه کنید تا باری بسیار عالی را بتوانید از این ارقام جمع کنید.سعی کنید آبیاری را در زمان مناسب انجام بدهید و با کوددهی بتوانید درختان گردو خود را تقویت کنید.

از درختانی است که در برابر سرما بسیار مقاوم است و حتی تا 7- درجه سانتی گراد به سرما نیاز دارد و باید بین 700 تا 1500 ساعت نیاز سرمایی آن رفع شود.

نهال گردو پاکوتاه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است که این بدلیل میزان مقاومت به سرما و باردهی مناسب و باکیفیت می باشد.این رقم نهال وقتی باردهی را آغاز می کند می تواند تا میزان زیادی بار مطلوب بدهد.عمر مفید این درخت زیاد است و تا حدود 150 سال بار اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

گردو میوه ای است که با خوردن آن می توانید یک رژیم بسیار خوب برای لاغری خود بگیرید.می توانید به میزان بسیار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان دست پیدا کنید که برای تقویت ذهن و قلب بی نظیر می باشد.

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,نهال گردو در کرج,قیمت نهال گردو,فروش نهال گردو



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , فروش نهال گردو , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

 بیماری بلایت درختان گردو 

یکی از دغدغه های زیادی که باغداران می توانند داشته باشند بیماری و آفاتی است که درختان گردو را فرا می گیرد.کاشت و احداث باغات گردو می تواند یک کسب درآمد فوق العاده را به همراه داشته باشد.گردو طرفداران بسیار زیادی دارد که با فروش آنها می توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

اما خب همیشه یکسری از مشکلات وجود داشته است که باعث شده آن کیفیت و میزان باردهی که می خواهید نصیب نشود بایستی به یکسری اصول و نگهداری های لازم برای داشتن درختان سالم توجه کنید.یکی از مهم ترین مشکلات درختان گردو می تواند بیماری و آفاتی باشد که آنها را می گیرد.

یکی از بیماری هایی که می خواهیم به شما در این مقاله معرفی کنیم بیماری بلایت درختان گردو می باشد این بیماری برای سیاه شدن مغز گردو و پوسته آن می باشد.می تواند پوسته و مغز داخلی را بطور کامل از بین ببرد.

 بیماری بلایت یکی از بیماری هایی است که در شرایط مرطوب بسیار  بیشتر می شود در شاخه های جوان و درختان گردو زیر دو سال این بیماری بیشتر مشاهده خواهد شد.این بیماری می تواند آسیب رسان ترین برای درختان گردو باشد.می تواند درصد بسیار بالایی از گردوها را از بین ببرد.

راهکارهای مناسب برای از بین بردن بیماری بلایت

بهترین راه برای از بین بردن بیماری بلایت می تواند سمپاشی در نوبت های مختلف باشد که اینکار در سه نوبت انجام می شود.و میزان و اندازه سمپاشی بستگی به میزان بیماری دارد.

استفاده از ارقام مقاوم برای پیشگیری از بیماری بسیار اهمیت دارد بهتر است قبل از اینکه کاشت نهالی را انجام بدهید درباره انواع نهال گردو و کاشت آن به اندازه کافی تحقیق کنید و نهال گردو مناسب و مقاوم برای کاشت را انتخاب نمایید.

حتما به آبیاری و کوددهی بسیار اهمیت دهید.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

قیمت نهال گردو

نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو در کرج

 



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو تویسرکان , نهال گردو در کرج , خرید نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

معرفی چند نهال گردو برای باردهی تجاری

یکی از مهم ترین مسائل برای احداث باغات انتخاب نهال گردویی است که بتواند بار تجاری را نصیب تمامی باغداران کند.سعی داریم در این مقاله چند نهال گردو تجاری که باردهی آن بصورت اقتصادی است را به شما معرفی کنیم.

نهال گردوهای چندلر-فرنور-اسرائیلی-انواع نهال گردوهای پیوندی و ژنوتیپ برتر دارای باردهی بصورت تجاری هستند که می تواند باغداران را با باردهی که دارند خوشحال کنند.

علاوه بر میزان باردهی که این ارقام دارند کیفیت بسیار مطلوبی را از خود نشان میدهند.هر نهال گردو در یکسری شرایط بهتر رشد می کنند باید علاوه بر در نظر گرفتن شرایط اقلیمی برای انتخاب نهال گردو میزان باردهی هر نهال را نیز بدانید تا بار بسیار بالایی را نصیب باغداران کند.

نهال گردو چندلر و فرنور از ارقام مقاوم با باردهی بسیار بالا هستند که از سال های پنجم به بعد باردهی آنها بیشتر می شود.هر چه سن آنها بالا تر میرود باردهی نیز بیشتر می شود.

نهال گردو اسرائیلی و کانادایی دو رقم از نهال گردوهای بسیار پربازده می باشد که دارای باردهی بسیار خوبی هستند می توانند در شرایط سرد و معتدل خوب رشد کنند.

نهال گردو پیوندی از ارقام اصلاح شده می باشد که میزان باردهی خیلی بیشتری نسبت به ارقام معمولی دارند می توانید به عنوان یکی از بهترین رقم ها از اینها برای کاشت استفاده کنید.

گردو یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه و مفید است که بسیاری از باغداران برای سرمایه گذاری بدلیل فروش خیلی خوبی که گردو دارد روی آن حساب می کنند.گردو دارای میزان زیادی امگا3 و آنتی اکسیدان می باشد که برای مغز و قلب بسیار عالی است.

نهال گردو

انواع نهال گردو

نهال گردو چندلر

خرید نهال گردو

قیمت نهال گردو

نهال گردو در کرج



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , قیمت نهال گردو , نهال گردو در کرج , خرید نهال گردو ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()